Hoe meer jonge mensen aantrekken in uw delicatessenzaak?

U heeft er wel al van gehoord, die zogenaamde generatie Millennials. Ze willen dat alles snel gaat, vertrouwen niet zomaar elk merk met een groot reclamebord en kopen meer en meer online aan.

Hoe trek je deze Millennials aan? En hoe kan je maximaal profiteren van het feit dat zij op zoek gaan naar unieke producten met een hoger doel in een ultra-aangename en snelle shopping-ervaring? Hieronder geven we je alvast enkele tips om meer Millennials aan te trekken in uw delicatessenzaak. Zij zullen namelijk steeds belangrijker worden! 

Bereid om meer te betalen voor ervaringen

Meer dan 80% van de Millennials is op zoek naar ervaringen tijdens het shoppen. Zij zijn zelfs bereid daar meer voor te betalen.

Millennials willen shoppen voor het plezier en hebben zin om nieuwe producten te ontdekken. De vraag die u zich dus moet stellen, is de volgende: "Wat kan ik mijn klanten aanbieden dat ze niet online of in de grote supermarkten kunnen krijgen?”

Impulsaankopen vs. standaard inkopen  

Volgende recente studies doen Millennials hun algemene, standaard inkopen in de supermarkten. Hier proberen ze geld uit te sparen voor hun latere impulsaankopen. 

Naast de algemene inkopen in de supermarkten, waar Millennials tijd en geld uitsparen, zijn er ook de shopping-momenten waar ze op zoek gaan naar ervaringen en verrassende, nieuwe producten. Dit is hét moment om op te vallen als delicatessenzaak, waar je de unieke ervaring en het speciale aanbod kan garanderen! Breid je aanbod uit met producten die volgende eigenschappen hebben voor meer succes bij Millennials:

  • gezond
  • lokaal
  • duurzaam
  • on-the-go

Speciale diëten en allergiekoorts

Vegetarisch/veganistisch/flexitarisch, glutenintolerant, lactose-intolerant, ... Kan jij er nog aan uit? 
Meer en meer Millennials hebben allergieën of eisen speciale producten voor hun specifieke dieet. Zorg dus dat je ook voor hen producten in huis hebt! 

Vertrouwen als beste Marketing 

Het is geweten dat Millennials weinig vertrouwen hebben in grote bedrijven met grote marketing campagnes. Het is dan ook key om op een andere manier hun aandacht te trekken en vertrouwen op te wekken. 

  • Word of mouth: mond-aan-mond reclame is de meest effectieve reclame binnen de Millennial-doelgroep. Want wie kunnen ze beter vertrouwen dan hun familie, vrienden en kennissen? Schakel jouw klanten in als ambassadeurs en laat hen spreken over hoe geweldig ze jouw zaak vinden, over welke producten ze ten sterkste aanraden, enzovoort.
  • Transparantie: wees zo transparant en eerlijk mogelijk! Dit wordt ten zeerste geapprecieerd door Millennials en geeft hen het gevoel dat ze jou kunnen vertrouwen.
  • Hoger doel: spreek over jouw visie, jouw hoger doel! Waarom doe je wat je doet? Wil je mensen gezonder doen eten? Wil je mensen het leven makkelijker maken? Spreek over het hogere, goede doel achter jouw zaak en vertel de verhalen achter jouw producten. Millennials love it!

Persoonlijke Content Marketing

Wil je Millennials op één of andere manier toch lokken naar je zaak zonder te wachten op de mond-aan-mond reclame? Gebruik dan social media om persoonlijke content naar voren te schuiven. Millennials houden van content over de onderwerpen die hen nauw aan het hart liggen. Schrijf over heerlijk gezonde recepten op basis van jouw producten, over ondernemende starters, over recepten voor hun jonge kinderen, en andere onderwerpen die in hun leefwereld passen.
Ga die content zodanig verspreiden op sociale media dat zij jou vinden!

Wij kunnen helpen! 

Met Wonky hebben we deze Millennials grotendeels als doelgroep. Zij zijn op zoek naar unieke, gezonde producten met een duurzaam verhaal gebracht via transparante, persoonlijke content marketing.

En dit is nu eenmaal wat wij aanbieden met Wonky: smaakvolle, gezonde producten bomvol geredde groenten. Zo willen we voedselverspilling tegenaan én een antwoord bieden op de stijgende vraag naar gezonde snacks. 

Heeft u interesse in deze producten?

De Wonky dips, perfect als aperitief of broodbeleg.

De Wonky dips, perfect als aperitief of broodbeleg.

Helena Gheeraert