Wonky Pizzaaaa

Wonky pizza-time

Iedereen kent de klassieke pizza's, met veel rode saus en kaas omnomnom.
Je kan echter ook eens een gezonde pizza maken, bijvoorbeeld met Wonky dip.
De blogsters van Allez Les Filles namen de proef op de som en deelden hun vegetarisch recept.

Wat heb je nodig?

  • pizzadeeg
  • wonky dip naar keuze
  • gele paprika
  • rucola
  • courgette
  • parmezaan
  • pijnboompitten

Hoe maak je het?

Rol het pizzadeeg uit op een ovenrooster. Smeer Wonky dip op de pizzabodem. Snijd de courgette in hele fijne plakken. Leg ze over de Wonky dip. Snijd de paprika in repen en verspreid ze over de pizza. Strooi er wat parmezaan over en kruid met peper en zout.

Steek de pizza in de oven volgens de bereidingswijze op de verpakking. Je kan de pizza maken met een gewone bodem of met een groentebodem, die je vindt bijvoorbeeld bij Albert Heijn. Doe de pijnboompitten de laatste 3 minuten op de pizza.

Leg de rucola er pas op wanneer de pizza uit de oven komt. 

Smakelijk! Geniet van de gezonde én vegetarische pizza met Wonky hummus.

Voor meer gezonde recepten, kan je verder rondneuzen op de blog.

 Een gezonde pizza met Wonky dips. Heerlijk gezond én vegetarisch recept!

Een gezonde pizza met Wonky dips. Heerlijk gezond én vegetarisch recept!